چگونه پروتز ها دنیای جراحی زیبایی را تغییر دادند؟

دوشنبه 17 تير 1398
15:19
رها

در هیچ زمانی به‌اندازه دوران فعلی گزینه‌های فراوان و مختلف برای بزرگ کردن سینه وجود نداشته است.
انواع مختلفی از پروتز سینه بر اساس جنس و مواد پرکننده، اندازه، شکل و میزان برجستگی و سطح آن طراحی‌شده است که انتخاب آن‌ها بستگی به نظر جراح -و بر اساس نیازها و خواسته‌های بیمار – دارد.
بیایید باهم مروری بر انواع پروتزهای موجود در بازار و مشخصات هرکدام از آن‌ها داشته باشیم:

در هیچ زمانی به‌اندازه دوران فعلی گزینه‌های فراوان و مختلف برای بزرگ کردن سینه وجود نداشته است.
انواع مختلفی از پروتز سینه بر اساس جنس و مواد پرکننده، اندازه، شکل و میزان برجستگی و سطح آن طراحی‌شده است که انتخاب آن‌ها بستگی به نظر جراح -و بر اساس نیازها و خواسته‌های بیمار – دارد.
بیایید باهم مروری بر انواع پروتزهای موجود در بازار و مشخصات هرکدام از آن‌ها داشته باشیم:


ازنظر ماده پرکننده پروتز ،دو نوع اصلی وجود دارد:

۱-پروتزهای سالینی (آب نمکی): این پروتزها جدار سیلیکونی غیرقابل نفوذ دارند و با آب و نمک استریل پر شده‌اند و اگر پوسته‌شان پاره شود، خالی شده و مایع موجود در آن‌ها جذب شده و به‌وسیله بدن حل می‌شود.

این پروتزها نسبت به نوع سیلیکونی، سفت‌تر است و استفاده‌شان از طرف اداره دارو و غذای آمریکا برای زنان ۱۸ سال و بالاتر تائید شده است.

۲-پروتزهای سیلیکونی: این پروتزها با ژل سیلیکون پر شده‌اند و انواع مختلفی از ژل سیلیکون با درجات تراکم و چسبندگی مختلف در آن بکار رفته است.

این پروتزها در لمس بیشتر به بافت طبیعی پستان شبیه است. اگر پوسته آن‌ها آسیب ببیند ژل موجود در آن‌ها ممکن است در داخل پوسته پروتز باقی بماند یا از آن خارج شده و به فضایی که پروتز در آن قرار گرفته وارد شود.

یک پروتز سیلیکونی با پوسته پاره شده مثل موارد سالین خالی نمی‌شود و مکن است که تشخیص پارگی آن‌ها آسان نباشد.

به همین دلیل اگر شما پروتز سیلیکونی انتخاب کرده‌اید، باید در فواصل منظم به‌وسیله جراح پلاستیک‌تان ویزیت شوید تا از عملکرد مناسب و سالم بودن آن مطمئن باشید.

هرچند که یک سونوگرافی یا MRI هم در کنار معاینه بالینی می‌تواند وضعیت پروتز سینه را به‌درستی ارزیابی نماید.

استفاده از پروتز سیلیکونی از طرف اداره غذا و داروی آمریکا برای زنان ۲۲ سال و بالاتر تائید شده است.
ازنظر شکل ، معمولاً پروتزهای سینه در اشکال گرد و قطره اشکی (آناتومیک) تولید می‌شوند ولی نام‌گذاری‌های دیگری هم وجود دارد که اینجا چند مورد معمول‌تر را باهم مرور می‌کنیم:

۱-پروتزهای سینه با شکل ثابت (Gummy bear /Form stable):


استفاده از این دسته پروتزها بخصوص در خارج از ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
ازاین‌جهت به این نام نامیده می‌شوند که حتی وقتی پوسته پروتز پاره می‌شود هم، شکلشان را حفظ می‌کنند

تراکم ژل سیلیکون در این نوع پروتزهای سیلیکونی معمولاً بالاتر است و همین‌طور این پروتزها سفت‌تر از پروتزهای قدیمی هستند و احتمال آسیب دیدن و پاره شدن آن‌ها کمتر است .

این پروتزها معمولاً در بدن شکل دار هستند بجای اینکه گرد باشند، آن‌ها برجستگی بالاتری در قسمت پایینی پروتز دارند که درحرکت به سمت بالای آن رفته‌رفته از ضخامت و برجستگی آن کاسته می‌شود

اهمیت این موضوع در این است که اگر در محل قرارگیری پروتز دچار چرخش شود باعث بدشکلی غیرمعمول در ظاهر سینه می‌شود و لذا مهارت و دقت بیشتری برای استفاده از آن‌ها نیاز است.

از طرفی قرار گرفتن این پروتزها نیازمند برش طولانی‌تر در پوست، در مقایسه با پروتزهای آب نمکی یا سیلیکونی قدیمی است.


۲–پروتزهای سینه با شکل گرد (Round):


این‌گونه پروتزها به خاطر شکل‌شان، تمایل به ایجاد سینه توپرتری از پروتزهای با شکل ثابت دارند.

انواع مختلفی از آن‌ها برای به دست آوردن برآمدگی و برجستگی بیشتر با پروتز وجود دارد.

ازنظر میزان برجستگی شامل سه دسته هستند:

با برجستگی کم Low profile
با برجستگی زیاد high Profile
با برجستگی خیلی زیاد Ultra high profile



چون این پروتزها از همه جهات سایز و شکل یکسان دارند، نگرانی خاصی در مورد چرخش آن‌ها در داخل فضای قرارگیری‌شان وجود ندارد و قرار دادن آن‌ها راحت‌تر از پروتزهای قطره اشکی یا با شکل ثابت است.

قیمت پروتز سیلیکونی، با توجه به اینکه پروتز سیلیکونی انتخاب بسیاری از بیماران است، مورد توجه کسانی است که برای پروتز سینه اقدام می کنند. باید بدانید که پروتز سینه در بیمارستان و کلینیک معتبر انجام می شود و این خود مستلزم هزینه های زیادی است. زیرا دستمزد جراح های این بیمارستان یا کلینیک ها بالاست. برای توضیحات بیشتر رجوع کنید به پرگل

در حالت کلی قیمت پروتز سینه سیلیکونی با توجه به موارد زیر مشخص می شود.

ازنظر سطح پروتز، هم انواع مختلفی در بازار وجود دارد که اصلی‌ترین‌شان شامل پروتز با سطح صاف و سطح زبر می باشند .

۱-پروتزهای سینه با سطح صاف (SMOOTH):

این پروتزها در لمس، صاف‌ترین سطح را دارند و می‌توانند در فضایی که پروتز سینه قرارگرفته است، حرکت کنند و به‌طورکلی احساس طبیعی‌تری را در زمان تحرک در فرد ایجاد می‌کنند

از طرفی، این پروتزها ممکن است قابل‌لمس باشند یا چین‌خوردگی قابل‌مشاهده در آن‌ها به وجود آید.

یکی دیگر از ایرادات این دسته از پروتزها بیشتر بودن احتمال انقباض کپسولی در مقایسه با پروتزهای با سطح زبر است.

اما کپسول و انقباض کپسولی اساساً چیست؟

منظور از کپسول، لایه‌ای از بافت فیبروزی است که به‌وسیله بدن فرد در پاسخ به وجود جسم خارجی مثل پروتز در دور آن تشکیل می‌شود.

این کپسول در برخی افراد و تحت بعضی شرایط ضخیم‌تر شده و دارای سلول‌هایی با توانایی انقباض می‌شوند.

درجات مختلفی برای این انقباض وجود دارد که در مراحل پیشرفته باعث ایجاد بدشکلی در سینه فرد می‌شود. در مبحث جداگانه‌ای به‌طور کامل به این موضوع که از عوارض اصلی و شایع پروتز سینه است، خواهیم پرداخت.

۲-پروتزهای با سطح زبر (Textured):

سطح زبر این پروتزها باعث تشکیل بافت اسکار با بافت‌های اطراف می‌شوند که به پروتز می‌چسبد و حرکت آن را در فضای مربوطه محدود می‌کنند و احتمال جابه‌جا شدن پروتز را کاهش می‌دهد

از فواید این دسته، کاسته شدن ایجاد کپسول سفت از بافت اسکار به دور پروتز و انقباض آن است که از عوارض شایع عمل پروتز سینه است.

iدر پایان یادمان باشد که هر نوع از پروتزها را که انتخاب کردید، باید به‌طورمعمول، مرتب آن را ارزیابی کنید و در فواصل منظم به‌وسیله جراح پلاستیک‌تان معاینه شوید تا از سالم بودن آن مطمئن باشید.


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
گروه زیبایی دکتر منصوری آماده است تا خدمات مربوط به زیباسازی, جوان سازی پوست و تناسب اندام را به شما هموطنان عزیز ارائه دهد. این گروه زیبایی یکی از مراکز معتبر و با سابقه در زمینه آرایش و زیبایی در کشور است که تحت نظر متخصصان با تجربه و با استانداردهای جهانی به بهترین نحو این خدمات را انجام می دهد. اگر شما هم می خواهید عمل زیبایی را بر روی صورت یا سایر اندام های خود انجام دهید, پیشنهاد می کنیم با شماره های نوشته شده در سایت پرگل تماس بگیرید و بعد از مشورت با دکتر منصوری عمل زیبایی خود را شروع کنید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به جراحی زیبایی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]