پروتز زیبایی سینه

شنبه 24 فروردين 1398
16:13
رها

پروتز زیبایی سینه، عملی ساده و امن و با کمترین تهاجم است و در مدت زمان یک الی دو ساعت با بیهوشی عمومی انجام می شود. اگر شما هم می خواهید پروتز سینه انجام دهید، بهتر است قبل از عمل، جلسه ای را با پزشک معالج تان بگذارید و درباره جزییات عمل که شامل روش های عمل، اندازه و نوع پروتزی که به فرم بدن تان می آید، مشورت کنید. شاید بتوان گفت این جلسه از خود عمل مهمتر است چون این جلسه نحوه اجرای عمل را دقیق تر می کند.


پروتز زیبایی سینه، عملی ساده و امن و با کمترین تهاجم است و در مدت زمان یک الی دو ساعت با بیهوشی عمومی انجام می شود. اگر شما هم می خواهید پروتز سینه انجام دهید، بهتر است قبل از عمل، جلسه ای را با پزشک معالج تان بگذارید و درباره جزییات عمل که شامل روش های عمل، اندازه و نوع پروتزی که به فرم بدن تان می آید، مشورت کنید. شاید بتوان گفت این جلسه از خود عمل مهمتر است چون این جلسه نحوه اجرای عمل را دقیق تر می کند.

پروتز سینه معمولا با در نظر گرفتن عرض سینه، بررسی بافت نرم سینه و پوشش آن انجام می شود. کسانی که به خاطر بیماری مجبور به انجام این عمل هستند احتمالا فکر خواهند کرد که این عمل فرم اندام شان را به هم خواهد ریخت. ولی بعد از عمل و بهبودی کامل خواهند دید که تغییر چشمگیری در شکل بدن شان اتفاق افتاده است.

پزشک در حین عمل پروتز سینه، سه برش مختلف را در سه ناحیه بدن, زیربغل, نسج اطراف نوک پستان و اطراف ناف یا همان چین زیرسینه انجام می دهد. بعد پروتز را وارد سینه می کند. بدن پروتز وارد شده را محکم حفظ می کند و نمی گذارد پروتز زیر پوست جابجا شود. جراح زیبایی بعد از این مراحل ناحیه برش های داده شده را بسته و بخیه می زند.


انواع پروتز سينه

انواع پروتز سینه براساس میزان برجستگی، شکل ظاهری، جنس و مواد تشکیل‌دهنده مشخص می شود. که از نظر میزان برجستگی به سه نوع پروتز با میزان برجستگی کم، زیاد و خیلی زیاد تقسیم می شود.

از نظر شکل ظاهری نیز پروتز سینه به دو نوع پروتز سینه گرد و پروتز سینه اشکی (آناتومیکال یا قطره‌ اشکی) تقسیم می شود. پروتز سینه گرد برای کسانی که می خواهند سینه شان برجسته و از طرفی خوش شکل و نرم باشد، مناسب است. این پروتز در واقع جراحی اصلاحی است و در آن چرخش تکرار شونده پروتز امکان پذیر است. پروتز سینه اشکی نیز برای کسانی مناسب است که دوست دارند سینه ای طبیعی داشته باشند یا اینکه بافت و پوشش سینه آنها کم و یا اصلا نیست، یا سینه های تخت و بدون فرم و نامتقارن یا نقص ظاهری سینه دارند.

از نظر جنس و مواد تشکیل‌دهنده نیز پروتز سینه به سه نوع، پروتز سینه آب‌ نمکی، پروتز سینه سیلیکونی و پروتزهای سینه ثابت تقسیم می شوند. جنس این پروتزها از نظر کیفیت خیلی با هم فرقی ندارند ولی هزینه متفاوت، احساس راحتی بیشتر و محل برش های مختلفی دارند. انتخاب جنس پروتز برعهده پزشک است که با توجه به شرایط سینه بیمار یکی از این موارد را انتخاب می کند. پروتز سینه سیلیکونی ژل مانند، و پروتز آب نمکی، و سینه ثابت جزء نسل پنجم پروتزهای سینه می باشند.

پروتز سینه آب‌ نمکی گرد بوده و داخل آن با آب نمک استریل یا سالین پر شده و دیواره آن سیلیکونی و نفوذناپذیر است. اما باید توجه کنید که از پروتز سیلیکونی محکم تر است و اگر پاره شود به شکل تخت و صاف در می آید و مواد داخل آن جذب بدن می شود. این مواد به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد و در صورت جذب مشکلی برای بدن و سلامتی شخص ندارد. این نوع پروتز، برش و هزینه و معاینه کمتری دارد. اما عیب هایی نیز دارد از جمله، لمس آن غیرطبیعی است، خطر چین خوردگی بیشتر است، ممکن است خود به خود تخلیه شود، ممکن است بر روی نسج سینه تاثیر بگذارد و برای زیر ۱۸ سال اصلا خوب نیست.

پروتز سینه سیلیکونی مثل ژل چسبان بوده و داخل آن از ترکیبات سیلیکونی تشکیل شده است. این نوع پروتز، انتخاب اول بیشتر خانم هاست. چون خیلی به بافت سینه طبیعی شباهت دارد. اگر هم پروتز آسیب ببیند، ژل های داخل پروتز به فضای اطراف یا لایه دیگر پروتز منتقل می شوند. اگر این نوع پروتز را انتخاب کرده اید بهتر است پزشک به صورت مرتب شما را معاینه کند. این پروتز برای افراد زیر ۲۲ سال توصیه نمی شود. این پروتز لمس طبیعی تری دارد و احتمال چین خوردگی در آن کمتر و خود به خود نیز تخلیه نمی شود. اما عیب آن در معاینه و هزینه زیاد، برش زیاد روی پوست و ریسک پارگی بدون نشانه است. بعد از گذشت سه سال از عمل، برای ارزیابی پارگی های بی صدای پروتز، نیاز است تا MRI انجام دهید. بعد باید هر دو سال یکبار آن را انجام دهید.

پروتز سینه ثابت دارای شکل بوده و در بخش تحتانی برجسته تر هستند. حجم سیلیکون این نوع پروتز زیاد بوده و به این خاطر سفت تر و احتمال آسیب دیدگی کمی دارد. اگر هم پاره شود، از لحاظ ظاهری تغییر نمی کند، به این دلیل است که به آنها پروتزهای ثابت می گویند. تنها عیب این پروتزها، نیاز به تعداد زیادی برش در پوست برای جایگذاری پروتز است.

عوارض پروتز سینه سیلیکونی

عوارض پروتز سينه

اگر پروتز سینه به دست یک پزشک باتجربه انجام شود عوارض آن کمتر، و خود عمل نیز امن تر و کمتر تهاجمی تر خواهد بود. اما هر عمل جراحی دارای عوارضی است این عمل نیز مستثنی نیست. با رعایت مراقبت های ویژه بعد از عمل می توان این عوارض را کمتر کرد. قبل از عمل درباره عوارض پروتز سینه از پزشک خود اطلاعات دقیقی بخواهید. در زیر عوارض شایع پروتز سینه را برای شما بیان می کنیم.

  • نمای خیلی بد ناحیه برش داده شده
  • طول کشیدن زمان بهبودی ناحیه برش داده شده
  • خونریزی و جمع شدن خون
  • به وجود آمدن لخته خونی در رگ ها که ممکن است منجر به عارضه قلبی یا ریوی شود
  • جدا شدن زخم
  • عدم تقارن سینه ها
  • جایگذاری اشتباه پروتز
  • عفونت
  • عوض شدن احساس نوک سینه و خود سینه
  • به وجود آمدن کپسول کلفت در پیرامون پروتز
  • نشت یا پارگی دیواره پروتز
  • چین‌ خوردگی پوست روی پروتز
  • عوارض بیهوشی عمومی
  • جمع شدن مایع پیرامون پروتز
  • درد ادامه دار
  • حرکت کردن پروتزها به جهت های گوناگون
  • عدم رضایت شخص از زیبایی و نتیجه عمل
  • ممکن است نیاز به عمل دوباره باشد

در برخی موارد بعد از عمل حس سینه به صورت کامل یا اندکی از بین می رود و در مواردی این حس تقویت نیز می شود. با این حال تمامی این عوارض با گذشت یک سال و نیم از عمل و بهبودی کامل سینه از بین می روند و جای نگرانی ندارند.


چه کسانی می توانند پروتز سینه انجام دهند؟

اگر می خواهید سینه ای بزرگتر داشته باشید و یا اینکه اصلا اندازه سینه تان خیلی روی فرم نیست و مثلا لباس شنا در بدن تان درست نمی ایستد، می توانید پروتز سینه انجام دهید تا این مشکلات برطرف شود.

یا اینکه به دلیل شیردهی، بارداری و زایمان، پیری، یا کم کردن وزن، سینه هایتان افتاده تر شده اند و یا اندازه شان کمتر شده، مطمئن باشید که شما کاندیدای خوبی برای انجام عمل پروتز سینه هستید.

اگر بافت سینه شما از ابتدا رشد خوبی نداشته و سینه هایتان کوچک است و می خواهید آنها را بزرگ کنید.

اگر سینه های شما با یکدیگر قرینه و متقارن نیستند و یکی از دیگری افتاده تر و یا کوچکتر است باز می توانید با پروتز سینه این مشکل را حل کنید.


چه کسانی نمی توانند پروتز سینه انجام دهند؟

کسانی که در یکی از موارد زیر مشمول حال آنها می شود، نمی توانند پروتز سینه را انجام دهند و باید سعی کنند آنها را برطرف کرده و سپس به فکر پروتز سینه باشند.

  • اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید و سلامت جسمانی نرمالی ندارید.
  • اگر سیگار می کشید نمی توانید پروتز سینه انجام دهید و باید ترک کنید.
  • اگر در حال شیر دادن به نوزادتان هستید باید بعد از پایان شیردهی، چهار الی هشت هفته صبر کنید تا سینه تان به اندازه طبیعی برگردد.
  • اگر از پروتز سینه توقع و انتظار بیجا و غیرمنطقی دارید.
  • اگر سن تان کمتر از 22 سال است.
  • اگر مسن و سالخورده هستید شاید نتوانید بیهوشی را تحمل کنید. پس بهتر است قبل از عمل با پزشک خود در پرگل یا کلینیک مورد اطمینان تان مشورت کنید.

سایز پروتز سینه

انواع سايز پروتز سينه

انتخاب انواع سایز پروتز سینه با توجه به موارد زیر انجام می شود.

شرایط سینه: در انتخاب سایز پروتز سینه باید به سایز و مقدار نسج های آن دقت کنید. اگر بافت های سینه شرایط و حجم خوبی نداشته باشند، نخواهید توانست سایز بزرگی برای پروتز سینه انتخاب کنید.

سایز سینه: پروتزهای سینه سایزهای گوناگونی دارند و باید با توجه به سایز خود سینه انتخاب شوند. به صورتی که عرض و سایز پروتز سینه با مشخصات خود سینه همخوانی داشته باشد.

سبک زندگی: انتخاب سایر پروتز سینه به نحوه زندگی شما نیز وابسته است. اگر فقط می خواهید سینه هایی بزرگ داشته باشید و به دنبال تناسب اندام نیستید، باید بدانید که بعد از مدتی پروتزهای جایگذاری شده، به شانه ها و کمرتان درد و فشار خواهند آورد و رفته رفته سینه ها و پروتزها با افتادگی و شل شدگی بدی مواجه خواهند شد.

تناسب و سازگاری: یکی از اصلی ترین موارد برای انتخاب سایز پروتز سینه، سازگاری پروتزهای انتخاب شده با سایر اندان های بدن شماست. اگر بدون درنظر گرفتن تناسب اندام تان اقدام به پروتز سینه کنید، نه تنها زیبایی سینه هایتان به هم خواهد خورد بلکه زیبایی و تناسب سایر اندام هایتان نیز با مشکل روبه رو خواهد شد. برای اینکه سینه های متقارن داشته باشید نیز باید پزشک زیبایی متبحر و باتجربه ای را پیدا کنید. اگر وزن تان نرمال است و دارای قدی بین 160 الی 170 سانتی متر هستید، بهتر است پروتزهایی با اندازه بیشتر از 300 سی سی را انتخاب کنید.


قیمت پروتز سیلیکونی

قیمت پروتز سیلیکونی، با توجه به اینکه پروتز سیلیکونی انتخاب بسیاری از بیماران است، مورد توجه کسانی است که برای پروتز سینه اقدام می کنند. باید بدانید که پروتز سینه در بیمارستان و کلینیک معتبر انجام می شود و این خود مستلزم هزینه های زیادی است. زیرا دستمزد جراح های این بیمارستان یا کلینیک ها بالاست.

در حالت کلی قیمت پروتز سیلیکونی با توجه به موارد زیر مشخص می شود.

  • انتخاب پزشک و جراح باتجربه و دستمزد وی
  • انتخاب نوع پروتز
  • انتخاب سایز پروتز سینه
  • کشور تولیدکننده پروتز
  • هزینه بیمارستان یا کلینیک
  • هزینه ماموگرافی و سونوگرافی
  • هزینه داروها و گن بعد از عمل جراحی

[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
گروه زیبایی دکتر منصوری آماده است تا خدمات مربوط به زیباسازی, جوان سازی پوست و تناسب اندام را به شما هموطنان عزیز ارائه دهد. این گروه زیبایی یکی از مراکز معتبر و با سابقه در زمینه آرایش و زیبایی در کشور است که تحت نظر متخصصان با تجربه و با استانداردهای جهانی به بهترین نحو این خدمات را انجام می دهد. اگر شما هم می خواهید عمل زیبایی را بر روی صورت یا سایر اندام های خود انجام دهید, پیشنهاد می کنیم با شماره های نوشته شده در سایت پرگل تماس بگیرید و بعد از مشورت با دکتر منصوری عمل زیبایی خود را شروع کنید.
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به جراحی زیبایی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]